صندوق قرض الحسنه خانوادگی مهرفامیلی

صندوق خانوادگی مهرفامیلی نماد اعتماد، مهربانی، همدلی، همبستگی، رفاقت، ایثار وازخودگذشتگی

صندوق قرض الحسنه خانوادگی مهرفامیلی

صندوق خانوادگی مهرفامیلی نماد اعتماد، مهربانی، همدلی، همبستگی، رفاقت، ایثار وازخودگذشتگی

صندوق قرض الحسنه خانوادگی مهرفامیلی

این وبلاگ متعلق به صندوق قرض الحسنه خانوادگی مهر فامیلی است.

اطلاع رسانی های عمومی
اساسنامه صندوق
شرایط عضویت در صندوق
نحوه واریز حق عضویت
نحوه واریز اقساط ماهیانه
نحوه دریافت وام
و.....
مطالبی است که در این وبلاگ عنوان خواهد شد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۸ خرداد ۰۲، ۱۴:۲۹ - علی
    سلام
نویسندگان

فواید عضویت در صندوق فامیلی

دوشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۵۸ ب.ظ
مروری بر فواید عضویت در صندوق های خانوادگی
از همدردی تا وام های بدون سود
وقتی گرفتن یک وام ساده با موانع بسیاری همراه شد، مردم هم به فکر تشکیل صندوق های خانوادگی افتادند تا بتوانند تا حدودی این مشکل را حل کنند. اگر باور ندارید که تشکیل چنین صندوق هایی فواید زیادی دارد و به قول معروف بسیار کار راه انداز است باید بدانید که در ادامه این مطلب مروری بر فواید تشکیل یک صندوق خانوادگی خواهیم داشت.
دنگ و فنگ هایی که دیگر نیست
یک صندوق قرض الحسنه خانوادگی می تواند شما را در بسیاری مواقع از مراجعه به بانک و موسسات مالی برای دریافت وام برای رفع ضرورت های جزئی بی نیاز کند و دنگ و فنگ بانک رفتن را ندارد؛ به طور مثال، سرمایه گذاری در این قبیل صندوق ها و دریافت وام از آن ها به واسطه تشکیل آن در جمع های خانوادگی و دوستانه نیاز به هرگونه ضامن و شرایطی از این قبیل را برطرف می کند. به نظر می رسد همین دلایل برای راه اندازی یک صندوق فامیلی کافی باشد.
پس اندازهایی که به سرمایه تبدیل می شود
فراهم کردن امکان پس اندازهای کوچک و تبدیل به یک سرمایه متوسط هم جزو کارکردهای مثبت تشکیل صندوق های خانوادگی است که باعث می شود تشکیل صندوق فامیلی توجیه پذیر باشد. همچنین یکی از ویژگی های عمده قرض الحسنه قابلیت همگانی بودن و اجرایی بودن آن در تمامی جمع های کوچک خانوادگی است.
روحیه همکاری و همدلی فامیلی بیشتر می شود
در کنار دلایل ذکر شده، افزایش روحیه همکاری و همدلی بین اعضای فامیل هم از نکات مثبت تشکیل چنین صندوق هایی است؛ به طور مثال گاهی اتفاق می افتد که بعد از قرعه کشی، فرد برنده مبلغ را به یکی دیگر از اعضای فامیل که در آن برهه زمانی نیاز بیشتری دارد می دهد و نوبت خود را با او عوض می کند. به این صورت هر فردی وام را زمانی دریافت می کند که به آن نیاز دارد و به نوعی گره کوچکی از کار همه اعضای صندوق باز می شود.
حرفی از سود و کارمزد در میان نیست
در شرایطی که هر بانکی حداقل چند درصدی کارمزد برای ساده ترین وام های به اصطلاح قرض الحسنه خود دریافت می کند این قبیل وام ها که هیچ بهره ای ندارد از نظر اقتصادی بسیار گره گشا به نظر می رسد. ضمن این که با توجه به قرض الحسنه بودن آن ها دیگر نیازی به پرداخت پول مازادتر از وام اخذ شده هم به عنوان سود نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۷
مدیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی